czwartek, 20 marca 2014

{47}Wielkanocna Lapka z kogutem kurpiowskim

Witam wszystkich cieplutko :) Dzisiaj pokaze wam co ostatnio stworzylam. Jestem dziewczyna z Mazur, ale moje korzenie siegaja Kurpii. Tak tez ozdob wielkanocnych w stylu kurpiowskim nie moze zabraknac. Mam juz gotowe jajeczka na pisanki, wiec niedlugo bede je malowac w kurpiowskie wzory. Uwielbiam owe motywy , gdyz sa one nie tylko modne, ale rowniez sa bardzo Polskie. Bardzo przypominaja mi o mojej Ojczyznie i az mi sie cieplo robi na sercu. Taka lapke bardzo, prosto sie robi, wiec jesli chcecie zrobic taka sama podazajcie za moimi prostymi instrukcjami :)



Potrzebujemy :
szydelko nr 4.00 mm , wloczke, rozne kolory filcu, klej wikol, krochmal, nozyczki

Lapke wykonujemy robiac kwadrat na szydelku , czyli wykonujemy 7 oczek lancuszka i zamykamy oczkiem scislym.
Nastepnie 3 oczka lancuszka(zastepujacy pierwszy slupek ) i 2 slupki, 2 oczka lancuszka (robiace za luk naszej robotki) , 3 slupki, 2 oczka, 3 slupki, 2 oczka, 3 slupki , 2 oczka i oczko scisle.
Nastepny rzad wykonujemy robiac slupek w kazdy slupek poprzedniego rzedu  z tym ze w luku wykonujemy kolejne 2 slupki, 2 oczka, 2 slupki i kontynuujemy. Wzor jest analogiczny tak, tez nasz kwadracik powiekszamy do rozmiarow nas satysfakcjonujacy.
Na sam koniec z oczek lancuszka wykonujemy petelke do zawieszenia naszej lapki.Po zakonczeniu pracy wystarczy wykrochmalic lub na szybko wysmarowac go wikolem by byla sztywna :)



Kolejna nasza czynnosc jest taka, iz rysujemy na filcu ksztalt naszego kogucika. Sa dwie opcje, albo drukujecie sobie wzor , albo rysyjecie od reki jak ja to zrobilam.
Na czarnym filcu slabo widac dlugopis dlatego tez uzylam fioletowego mazaka, ktory odbijal sie pod wplywem swiatla. I narysowalam sobie ksztalt mojego kogucika.
Gdy juz mamy to gotowe naklejamy klejem naszego koguta do kwadracika.Nastepnie rysujemy sobie rozne elemnty na roznokolorowym filcu i kolejno przyklejamy do naszej lapki



Niestety jestem osoba, ktora nie uzywa kalej ani roznych pomocy do odrysowaywania i byc moze to jest moj blad, dlatego tez czesci roznokolorowego filcu roznia sie od siebie, ale mysle ze az tak w oczy to nie razi ;)
Gdy przykleimy wszystkie elemnty do siebie nasza lapka jest gotowa. Mojemu mezowi i Tesciowce bardzo sie podoba, tak mocno , ze ciagle sie tym zachwycaja, co szczegolnie mnie cieszy. Troszke swoich rodzinnych korzeni wnioslam do domu rodzinnego :) Ubustwiam kurpiowskie wzory! Sa cudowne! Powiem wam szczerze, ze mam pare pomyslow na wykorzystanie owych wzorw, ale juz nie w wielkanocnych wersjach, ale o tym wkrotce ;)
O to efekt koncowy mojej lapki.





Mam nadzieje, ze i wam sie podoba. Jesli macie jakies pytania jestem jak zawsze chetna do pomocy :) Pozdrawiam cieplutko

26 komentarzy:

  1. Szymko - prześliczna ta łapka! Bardzo lubię motywy kurpiowskie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Joasiu :) ciesze sie ze Ci sie podoba, cudownie slyszec, ze ktos rowniez lubi owe motywy , pozdrawiam :)

      Usuń
  2. ta łapka jest cudna!! motywy ludowe chyba nigdy mi się nie znudzą:)
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Renatko ,dziekuje za mily komentarz:) Oby nigdy tradycje nie zostaly zapomniane :) Pozdrawiam Ciebie goraco :)

      Usuń
  3. Uwielbiam takie motywy;))Łapka wygląda świetnie i zawsze masz coś polskiego przy sobie;)
    Kochana zapraszam Cię do zabawy na moim kursowym blogu.
    Jest to konkurs na najlepszy nowy blog.
    Można się wypromować,pokazać szerszej grupie odbiorców;)
    Szczegóły znajdziesz tutaj
    http://handmadekursytutoriale.blogspot.com/2014/03/promocja-blogow-handmade.html
    Pozdrawiam i wiosny Tobie i sobie życzę;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Kochana :) zaraz zerkne sobie na link i na pewno wezme udzial w zabawie. O tak wiosne zycze nam obu, tym bardziej ze mamy jej tak malo :( Pozdrawiam Ciebie cieplutko!

      Usuń
  4. Bez kogucika byłoby nudno, a tak jest mega kolorowo i przez to aż miło się patrzy :)
    Pozdrawiam DS

    OdpowiedzUsuń
  5. Szymko, łapka jest bardzo pomysłowa. W sam raz na wiosnę, a tym bardziej na Wielkanoc. Motyw kojarzony ze sztuką ludową, bardzo atrakcyjny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje Basiu :) wlasnie pracuje nad pisankami z kurpiowskimi motywami :)

      Usuń
  6. piękne ludowe, ponadczasowe motywy, powodzenia w konkursie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powodzenia rowniez Tobie:) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  7. Bardzo wesołe łapki. Tak jak napisałaś masz wiele ciekawych inspiracji.
    Powodzenia w konkursie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za bardzo mily komentarz :) Pozdrawiam

      Usuń
  8. śliczny kogucik, ja próbuje szydełkować i chyba wiem gdzie muszę częściej zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuje serdecznie :) zapraszam i chetnie sluze pomoca w szydelkowaniu, ja Twoj blog mam juz w ulubionych wiec bede zagladac czesto ;) pozdrawiam

      Usuń
  9. I ja lubię takie ludowe dodatki,łapka bardzo mi się podoba ,kogucik jest cudny.Pozdrawiam cieplutko i wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziekuje Danusiu :) cenie sobie Twoja opinie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna "łapka", podoba mi się taki powrót do tradycji, dawnych wzorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje:) Jestem tego samego zdania :) Bardzo mnie to cieszy:)

      Usuń
  12. Śliczne kolorki! Czekam na więcej. Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za Wasze każde słowo Kochani :)


* Odwidzięczam się za każdą obserwację :* ( daj znać w komentarzu)